De basis van elke toepassing wordt gevormd door XMLBox, een 32-bits Windows applicatie die op een gemiddelde office pc / laptop prima kan functioneren. Deze kan zowel stand-alone als in een netwerk via een fileserver (multi-user) worden gebruikt. De software is zodanig ontwikkeld dat er weinig tot geen afhankelijkheden zijn (dus geen .NET, DB engine, registertoegang etc. nodig). Bij installatie worden alle benodigde bestanden in één map geplaatst (geen verspreiding van DLL/OCX bestanden in het Windows systeem), de applicatie is 'portable' te gebruiken.
Bij ontwikkeling is zeker goed gekeken naar Microsoft Office, m.n. Excel, omdat veel gebruikers daar vertrouwd mee zijn. Daarom: bekende menu's, knoppen, kleuren etc. De menu opbouw, die zorgt voor structuur in het proces, kan volledig naar eigen inzicht worden opgebouwd. Het uiteindelijke resultaat, de output, komt beschikbaar als afdruk of PDF (waarbij direct een standaard e-mail met bijlage kan worden gegenereerd) of als aansturing/instelling in een externe applicatie. Export mogelijkheden naar andere systemen (Office, ERP) zijn tevens te realiseren.

Uw toepassing van XMLBox wordt door ons opgebouwd rondom een bedrijfsspecifieke XML template, op basis van de door u aangereikte structuur, tekst en voorbeelden. Vanzelfsprekend begeleiden we dat proces zorgvuldig, zodat de implementatie van het geheel vlekkeloos verloopt.

Bedrijfstak afhankelijke sjablonen
Klant en/of product afhankelijke sjablonen

EasyBox bevat o.a.:

  • Op XML formaat gebaseerde interface
  • Flexibele menustructuur, met submenu's
  • Vrij indeelbare invoervensters
  • Mogelijkheid voor plaatsing van eigen iconen/pictogrammen ter verduidelijking van de stappen
  • Alle bekende invoer- en keuzemogelijkheden zoals editlines, memovelden, aankruisvakjes, keuzerondjes, keuzelijsten etc.
  • Filtermogelijkheden om invoer te beïnvloeden op basis van if/then constructies
  • Uitgebreide rekenfunctionaliteit met verwijsmogelijkheden, vooraf vastgelegd in het systeem
  • Systeemtabellen voor het oproepen en invullen van bedrijfsbrede of klant/leverancier gerelateerde informatie, met de mogelijkheid deze centraal te beheren
  • Mogelijkheid voor het opbouwen van templates/sjablonen voor begeleidend schrijven, voorwaarden etc.
  • Inleesmodule voor uiteenlopende dataformaten, zoals CSV, Excel etc.
  • Export naar branchespecifieke formaten
  • Bedrijfsgerichte uitstraling met logo in programma en rapportage